fredag 21 december 2007

Publicerat på SR / P1 friades av granskningsnämnden

Programmet där jag medverkade och berättade om hur det är att bli subjekt för ett bloggdrev anmäldes - av anonyma kan man förmoda - lyssnare till granskningsnämnden som partisk. Den 21.12 har granskningsnämnden friat programmet helt. Det är skönt att yttrandefriheten innefattar en möjlighet att ha samtal om aktuella ämnen samt att man även har rätten att inte yttra sig. Som bekant har jag lagt bloggen på hyllan. Jag kommer inte diskutera det som varit mer - hösten har varit tung, men nu verkar det mesta funka i livet igen. Jag hade ett längre inlägg här men eftersom familjen går först och de vill absolut inte att drevet ska fortsätta - särskilt när många av belackarna inte kan hålla reda på rätt namn i sina inslag och helt utomstående blir lidande - väljer jag att inte publicera inlägget. Kanske någon annanstans en annan tid.

Slutligen vill jag tacka Åke Pettersson för att ta upp ämnet och rätta till en av de felaktigheter som bloggare okritiskt spred - nej, vi har aldrig haft förhållande - för det var första gången vi träffades när han intervjuade mig. Att dra felaktiga slutsatser av att jag arbetat 20 år sedan på samma arbetsplats där han är nu (fast då var vi faktiskt i olika bolag; LRAB och SR Malmöhus) visar bara hur illa vissa bloggare hanterar fakta, faktakontroll och källor. Tur vi har seriösa journalister!

Och Åke, visst är du fin, så det var ingen förulämpning alls att vi skulle haft förhållande, men jag är ju lyckligt gift.

;-)

God jul för alla och bättre nytt bloggår 2008!