onsdag 20 augusti 2008

Malmöfestivalen

Malmöfestivalen pågår för fullt men jag har ännu inte hunnit dit. Måste skärpa mig imorgon eller övermorgon. Idag var det hur mycket som helst på jobbet - har man varit några dagar borta är det ju inte så att nyhetsflödet har stannat upp under tiden...utan det finns saker som ska berättas hela tiden. Sedan hade jag förberett utbytesstudenten för sin första skoldag i Lund - men råkat ge fel nyckel. Så en halvtimme innan hon skulle iväg ringer hon med gråten i halsen och säger att det går inte låsa. In i bilen och swisch hem på lunchen, byta nyckel, köra henne till skolan och swisch till jobbet. Sedan två möten och massor av jobb. Till slut när jag runt 19.00 var klar och skulle till festivalen regnade det. Typiskt. Det spöregnade. Tog bussen hem (maken hade hämtat bilen tidigare). Nu sitter jag och slösurfar.

Men gå ni till Malmöfestivalen: www.malmofestivalen.se som pågår ännu imorgon och på fredagen!