Blondinbella och Kenza är exempel på unga tjejer som drar in rejält med reklam och pengar med sina bloggar. Idag är det de unga tjejerna som är de potentiella webbmiljönärerna, och inte unga it-grabbar som bygger nya plattformar. Eller tjejerna har i a f kommit ikapp. Att alla pratar om fenomenet mer än innehållet är lite trist - formen blir liksom viktigare än substansen. Och tro inget annat än att det finns smarta pr-gurus i bakgrunden - t ex funkar ju PR-branschen idag så att man försöker att plantera filmer, reklam och nyheter hos de populära bloggarna. Och kanske imorgon en rad om en "himla bra politiker som jag råkade träffa...".
Smygreklam och propaganda är alltså dagens sökord - även om vi kallar det för sökekonomi eller bloggekonomi. Och kolla in bilden i länken - Isabella har enligt bildtexten "köpt en ny liten dator för att kunna blogga direkt från skolan när terminen börjar igen" - och den nya lilla datorn råkade bara vara av märke XX och färg XX och i bilden så där lagom inför skolstarten då alla behöver nya små datorer...Undrar hur mycket Isabella gjorde med den bilden - eller om hon fick datorn?